Resumé från mitt marathon

Vaknar upp två dagar efter den stora löparfesten i Stockholm. Något stel men ändå fullt redo att ta mej till jobbet. Jag lever just nu i ruset efter att ha gått i mål på Stockholm stadion på tiden 4:59:10. Ca en halvtimme bättre än vad jag själv uppskattade att jag skulle gå i mål på.
Sista milen var dock en plåga. Jag vet att jag är på väg mot en bra tid när krampen sätter in. Jag får gå långa stunder men försöker ändå ta mej upp för västerbron. Det lyckas halvvägs men jag får gå igen. När speakern en knapp timma senare vid 41 km ropar mitt namn och att jag hyllar dagens segrare från Etiopien och jag sekundrarna senare får syn på stadion ger mej nya krafter. Min spurt inne på stadion höll dock på att brytas då det högg till i vaden. Men jag kände mej som en stor segrare till slut.
Efter all pasta under veckan var det härligt att trycka i sej en fet pizza med bearnaissesås och slappna av med en härlig champions leaguefinal hos Jensens.
Du hänger väl med nästa år?
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0