Snart uppbrottsdags

Slutet på min vistelse i Harar och Etiopien närmar sej sitt slut med ljusets hastighet. För den här gången ska tilläggas. De senaste veckorna har etiopierna visat mej sin uppskattning och det gör det ju ännu svårare att lämna. Men så har mitt liv varit de senaste 4-5 åren. Fullt av farväl. En del folk ser man aldrig igen. Andra kan det vara år mellan återseendena. Jag har vänner över hela jorden. Fantastiska vänner som alltid ställer upp. Massor med otroliga människor som jag inte ser så ofta men man vet ändå att de är där.

Imorgon blir det sista söndagsmötet och sedan åker vi Peugot direkt till Addis Abeba för flyg på måndag morgon till Kilimanjaros flygplats. Men hur packar man då? En missionärspackning i minimumformat till Tanzania och samtidigt ett flyttlass till Sverige. Hur ska jag få ihop det? Jo min geniala plan är att packa allt jag inte behöver i den stora röda hårda väskan och bara ta med en liten ryggsäck och en laptopväska till festivalen. Jag har nämligen en heldag i Addis Abeba efter festivalen och har därmed möjlighet att lämna en väska där innan det blir återseende i fosterlandet. Men det återstår att se om SOSarna blir imponerade av ekonomipackningen av heltidsmissionären. För en del folk är det första festivalen och jag minns själv hur mycket onödigt jag packade med den gången.


Mitt survivorkit i Tanzania

Uppbrottstider!


Igår var äntligen Katrine tillbaka efter att varit med på förberedelser under festivalen i Tanzania men även som spion för etiopienteamet. Igår satt vi runt lägerelden och grillade efter ett mycket lyckat församlingsmöte och lyssnade på historier, tips och och måsten av vår utsände förelöpare med Drevon som efternamn. Det känns att det är festival på gång.

Snart är vi där Calle, Anna-Karin, Linnea och hela ledarskolan. På måndag kommer etiopienteamet och sluter upp tillsammans med bibelskolan från Sverige och USA. Snart dansar vi tillsammans med parefolket och alla SOSare som vi har saknat så mycket. Snart ger vi evangelium till Sameregionen och botar sjuka och befriar folk från onda andar i Jesu namn.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Fiiiiiiliiiiiiip!



Det är så kul att läsa din blogg, du vet om att du är sjukt bra på att skriva va!?

Men du, vad händer nu då? Kommer du och hälsar på i Övik?? :D

Hoppas.

2010-05-24 @ 08:34:08
URL: http://withmywords.tumbrl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0